• Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Sign in to follow this  
Followers 0
chances14

RUMOR: Wings have made an offer to Carlo Colaiacovo

Rate this topic

46 posts in this topic

Definitely would like this signing for depth purposes. He is my favorite of the remaining free agent d-men, though to be fair, there isn't much to choose from.

Still would love to see someone more in the mold of Stuart added as well. Ericsson is really the only defensive minded player on the team now. A PK specialist/shot blocking d-man is a huge need.

Share this post


Link to post
Share on other sites

My main concern with CC is that he doesn't have a ton of playoff experience, having only played with Toronto and St. Louis. But he did have 3A last year in 7 games.

you mean pretty much non existent playoff experience. lets not sugarcoat it here. hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

you mean pretty much non existent playoff experience. lets not sugarcoat it here. hahaha

I was trying to bait cprice in a more subtle way. His original post reeked of passive and unjustified condescension: The Blues could maybe use him as a depth guy, but he'd be a good signing for Detroit. Almost like he'd been waiting 20 years to say this.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let's put it this way. CC is better than nothing. Not many options left without giving out too much.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kronwall - White

Quincey - Ericsson

Colaiacovo - Smith

Kindl

Jimmy Howard cries.

Yeah maybe.

I think that unit puts up more points by committee than last year’s D though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kronwall - White

Quincey - Ericsson

Colaiacovo - Smith

Kindl

Jimmy Howard cries.

He and Monster would have face a lot and I mean a lot of rubber, the reason I want Colaiacovo is to push Kindl to the next level other than that, meh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Why hasn't this guy signed yet, and isn't this no longer a rumor? Why hasn't it been moved back to general discussion?

the mods are slacking :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

Yeah i'm pretty sure I read somewhere that they did officially make him a 2 year offer.

Apparently he wants a longer deal, so that more than likely explains the delay in his signing.

I say go for it, it's not gonna hurt to give him a shot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I was trying to bait cprice in a more subtle way. His original post reeked of passive and unjustified condescension: The Blues could maybe use him as a depth guy, but he'd be a good signing for Detroit. Almost like he'd been waiting 20 years to say this.

Unjustified condescension?

Hmmm...let's see...

My comments stem from the fact that:

1) Detroit has lost Stuart and Lidstrom.

2) The Blues (who were already superior to Detroit defensively last year), have only lost Carlo (a depth guy) if he signs elsewhere.

3) The Wings have yet to sign anyone to replace Lidstrom and Stuart...so they seem to be in greater need of defensive help than the Blues are.

4) Carlo may be the best of the remaining FA defensemen...hence, it would stand to reason that he would be a good signing for Detroit at this time...in other words, their best option outside of a trade.

One could easily deduce that Detroit needs Carlo much more than St. Louis does.

It's not unjustified condescension. It's just true. Is it not?

Geez, God forbid Detroit actually be in that situation.

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's now being reported on NHL.com that Colaiacovo is gonna sign with the Wings. It was originally posted and locked because of the source but now it's starting to pop up on other sites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

just saw it on the bottom line of the coyotes/kings replay game 3 NHLnetwork. SIGNED

if its not official come morning...their are some reporters that need some talkin to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

It is listed on TSN under transactions.

EDIT: also listed on Wikipedia.

Edited by Wingzman91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0